Prao och annat kul

Hej! Jag är ledsen att jag inte har bloggat på två veckor, men jag har haft prao så nu har jag massor att berätta! :D

Första veckan praoade jag på Resturang Jungfrusund. Det var en praoplats som jag fick i sista sekunden eftersom jag inte hittade någon annan. Därför han jag inte riktigt kolla upp platsen och jag visste inte riktigt vad jag skulle få göra. men när jag kom på måndag så fick jag arbeta jättemycket! Jag fick blanda saft, brygga kaffe, hämta disk, lämna disk, sortera bestick, hämta glas, sortera glas i baren, torka bord inne/ute, hämta ljuslyktor, sevreva tallrikar med varm mat, lägga upp mat i bespisningen bära backar med läsk/ölflaskor, sortera tvätt, skära bröd, tillrättavisa vilsna kunder, ta emot skit från arga kunder osv. Kort sagt kan man sägfa tt jag kände mig ganska utnytjad där. Så istället för att vara kvar där hela veckan så hittade jag på kort varsel en praoplats hos en veterinär på fredagen. Det var jättelärorikt! Jag fick se när dom slipade tänder på en häst, vaccsineradwe en valp och klippte en katt. Sen var det en tax som var sjuk också. Men jag lärde mig lättemycket!!

den här veckan har jag varit på parkteatern. jag har lärt mig jättemycket om teater och hur dom jobbar, vilket var vad jag ville lära mig. Jag har fått se på när dom repar och när dom sitter i mask och kostym. Sen har jag fått sitta med på personalens veckomöte. Den kosntigaste uppgiften jag fick var att leta efter tvättmaskiner på nätet :P Min handledare var lite smått galen och lite uppe i det blå, men i det hela stora gick allt bra.

Oj va mcyket text det blev :o Hoppas ni orkar läsa :P

//lo♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0