"Kolibri liknande insekt"?

Det här är det konstigaste djuret jag någonsin har sett!

Jag skulle gå och mata min grannes kaniner, och så ser jag vad jag först tog för en nässelfjäril. Men när jag såg närmare trodde jag att jag hade sett en kolibri! De finns ju inte ens i sverige. Så tittade jag närmare och märkte att den hade känselspröt. Jag var helt förvirrad och kom hem i tron på att jag hade upptäckt en ny art. Men så goglade jag på "Kolibri liknande insekt", och då kom den här bilden upp, identisk med djuret jag nyss hade sett.

Helt otroligt, inte sant? Har ingen egen bild, den här är från googel, men den ser precis ut som den jag såg. Det ser ut som en blandning av en fjäril och en fågel, men det är en sk Dagsvärmare, en sällsynt fjäril. Jag är jätteglad att jag har fått se den! Visst är den vacker?

Lovisa ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0