"Nu kan det iallafall inte bli värre..."

Hej igen!

Jag är sjuk idag också, men det är bättre idag. Men imorgon hoppas jag att jag kan gå, då är ju själva jul avslutningen!  Nu ska jag berätta vad som hände igår. Såhär var det...

När vi skulle ha gympa som första lektion mådde jag inte bra, så jag var inte med på gympan. Sen sa Ove att jag skulle gå till Kirsti. Jag sa till henne att jag skulle ha Ma-prov senare på dan, och då tyckte hon att jag skulle vänta på att min matte lärare kom, 10.20. Då var klckan 09.10. Skolsyster tyckte att jag såg blek ut, så jag fick ligga i ett litet rum och sova, eller de var det hon trodde att jag skulle göra, i en timma. Rummet var vit målat med ett litet handfat i ena hörnet och vid väggen stod en liten, hård, grön-rutig säng. Och runt om på väggarna satt det uppe en massa lappar där det stod... ja, ni kan nog själva lista ut vad det stod... Där låg jag alltså i en timma. När hon kom och släppte ut mig kände jag mig dåligare än förut och jag gick till min ma- lärares arbetsrum. Men han var inte där, för han satt i kö. Så jag väntade i tjugo minuter, tills han kom. Han sa att jag fick göra provet efter lovet. Så var den tiden bortkastad. Jag gick till mitt skåp för att hämta mina saker, när jag insåg att jag precis hade missat bussen. Jag pulsade ut i snön och tänkte "Nu kan det iallafall inte bli värre..." Trodde jag. Gissa hur länge jag väntade på nästa buss?? En timme. I snön. Det var kallllt... Och det var en jäsängen buss så jag fick gå från konsum. Så jag kom hem 40 min innan jag skulle ha slutat skolan utan att ha varit med på en enda lektion. Fattar ni nu vad jag menade med skit dag?


Men idag är det bättre. Linn är också hemma idag, hon ligger i min säng och sover. Så sööt<33
Nä, nu börjar jag få ont i huvudet, så jag stänger av datorn. Vi ses senare! //lo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0